26 april 2021
Camp Järvsö – erbjuder naturnära och aktiva upplevelser

Camp Järvsö – erbjuder naturnära och aktiva upplevelser

Springtime etablerades 1982 med verksamhet inom träning och hälsa. Företaget ger ut tidningen Runner’s World och arrangerar träningsresor och resor till olika motionslopp inom Sverige och utomlands. Målgruppen är motionärer på alla nivåer.

Nu investerar Springtime tillsammans med Carolina Klüft, Patrik Klüft, , Cecilia Gustafsson och Peppe Lindholm i ett vackert beläget upplevelsecenter vid Kalvsjön, strax utanför Järvsö. Norrlandsfonden är en av finansiärerna. Camp Järvsö kommer att erbjuda träning och hälsa med en naturnära och aktiv upplevelse där det lokala och hållbara är i fokus. Det kommer att finnas möjlighet till många olika träningsformer, äventyr och utflykter, boende i många olika former och sociala aktiviteter som exempelvis events. Målgruppen är alla, såväl elitmotionärer som seniorer men även boende i närheten som kan komma hit och delta i olika träningsaktiviteter.

- Camp Järvsö är en fantastisk plats. När man kommer hit går pulsen ner och blodtrycket sjunker. Vi vill inte ändra karaktär på omgivningen, snarare framhäva den, säger Patrik Yderberg, vd på Springtime.

De första gästerna kommer i juni och kommer att få ta del av ett brett utbud av aktiviteter och upplevelser. Bland annat finns det en häftig hinderbana för barn, inne- och utomhusgym, gruppträning, teknikbana för cykel, löpar- och skidspår, yoga, löpning och vandring.

- Investeringen sker i flera steg men hittills har vi uppdaterat vårt utbud och renoverat alla hotellrum och lägenheter. Vi har dessutom renoverat och uppdaterat restaurangen och som våra gäster kommer att märka är maten en viktig del av vårt utbud, säger Patrik Yderberg.

Patrik Yderberg är förväntansfull inför premiären och håller just nu på med rekryteringar inom restaurang, servering och städ. Han ser fram emot en härlig sommar.

- Det finns ett stort fokus i samhället på träning och hälsa. Järvsö har under många år haft en växande trend av besökare och är numera en året runt-destination. Närheten till Mälardalen-området gör att människor därifrån är en viktig målgrupp. Jag tror att Springtime träffar helt rätt med sin satsning på Camp Järvsö, säger Johanna Ceder, Norrlandsfonden.

Gå tillbaka Tillbaka till alla nyheter