Gold Town Games med guld i sikte
– Vi lanserar det i hela Skandinavien men huvudfokus ligger på Sverige. För oss känns det väldigt roligt och inspirerande att äntligen lansera och visa upp spelet på hemmaplan för våra investerare och inte minst för hockeyälskare och fans av managerspel, säger Gold Town Games vd Pär Hultgren.
När Gold Town Games ser att spelet är lönsamt i Sverige väntar lanseringar på fler marknader.
– Nordamerika är den viktigaste marknaden och då speciellt Kanada där det finns ett stort hockeyintresse. Vi får flera mejl från Kanada varje vecka med frågor kring när spelet ska släppas där, säger Tomas Nordström.
Parallellt med World Hockey Manager har företaget även inlett utvecklingen av ett managementspel för fotboll.
– Vi har nu pausat detta tillfälligt för att helt kunna koncentrera oss på hockeyspelet, men utvecklingen av plattformen för hockeyspelet kan sedan också användas för många andra spel. Mycket handlar om att skapa en fungerande metodik, berättar Erik Lindkvist.
Gold Town Games har nu tio anställda. Dessutom är några personer timanställda och så anlitar de en del konsulter.
- Spelbranschen är väldigt expansiv och Gold Town Games har en spännande koncept inom en sport som vi i norra Sverige har hög kompetens inom, säger Per Nilsson, Norrlandsfonden